tisdag 23 maj 2017

-Men mamma, alla kan faktiskt hoppa!

Äntligen är studsmattan på plats igen! Barnen älskar att hoppa! Vem gör inte det liksom? Om man hade kunnat...
Fabian hade varit ute och hoppat ikväll och kommer in och säger att jag också kan hoppa med honom!?
Nä, jag kan inte hoppa, svarar jag!
-Men mamma! Alla kan hoppa! Markus och Martina (Våra vänner) brukar hoppa på deras studsmatta! 
Hur ska jag vrida till det här då tänker jag?
-Jo, men nu kan det vara så att Martina kan hoppa, det kan inte jag!
Han fortsätter envisas att joooo, ALLA kan hoppa, punkt och slut!
-Nu kanske det är så här lilla Fabian, att Martina kanske inte har de problemen som jag har när jag hoppar, svarar jag lite så där vuxet! Han ger sig inte med det svaret...
-Du vet att ni har ju kommit ut genom min muffla och då har det gjort att jag kissar ner mej när jag hoppar och jag har ingen lust att bära blöja när jag hoppar! Ok!? Han köpte mitt svar och såg nästan lite ledsamt på mej... Stackars dej...
-Men jag lovar! En dag ska jag hoppa med dej, massor!!!
Nu är det som ett såll... Heeeerrreguuud, nu måste jag göra något åt detta! 
Men hör och häpnad! Vet ni vad jag gjorde idag? Gud, nästan så jag knappt tror det själv! Men jag har fått nog nu! Min muffla, min röv, mitt läckage, min mens och min konstanta uppsvällda mensmage... Jag ringde till KK! Inte en dag försent, snarare år försent!
Jag är less på detta nu! Less på att må som jag mår i den kvinnliga regionen!
Kvinnan jag pratade med på KK var jättetrevlig! Självklart hade jag förstorat upp detta samtal (som jag egentligen borde ha ringt för lääääänge sedan) Hon frågade hur länge jag hade haft problem med allt detta? Ja några år svarade jag... Oj då, blev hennes svar! Jo jag är ju inte den som söker vård, utan väntar tyvärr alldeles föööör länge med att ringa...
Den 12/6 fick jag tid hos fittläkaren! Nä fy, vilken hemsk titel;) Nä men jag bokades in hos gynläkare ! Nu ska jag banne mej få ordning på allt detta som jag gått och dragit med sååååå läääänge! Ska även tigga till mej ett par blodprov ange sköldkörteln! Hur eller hur, så tror jag ändå att den gör att hela den nedre regionen mår som den mår och gör att jag mår som jag mår... Skit!
Ja ja, vi får väl se! Men det finns hopp och hoppet är det sista som lämnar en! Varför skulle jag inte få hjälp när andra får det!? Klart jag får!
Sen, ja sen ska jag må bra! Inget rövont, inget läkage och kanske inte denna konstanta molnande mensvärk 3 av 4 veckor! Åh, de låter ju himmelskt! Tänk om de hittar "felet"!
Sen du Fabian, sen ska jag hoppa studsmatta i massor med dej, precis som Martina!!!❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!