tisdag 21 april 2009

Jobba eller plugga???

Vad ska jag bli när jag blir stor? Jag vet fortfarande inte vad jag vill och är 29 år.
När jag gick hem för att vara mammaledig för snart ett år sedan, tänkte jag att det inte skulle bli några problem att tänka ut vad jag ville jobba med sedan. Men nu står jag här igen och hjärnan jobbar på högvarv om vad jag vill bli och kan göra? Ska jag börja plugga? Vad vill jag bli då? Jag är och har varit sugen länge på att plugga till sjuksköterska eller socionom. Men klarar jag verkligen det med hus, sambo och barn? Orkar jag gå 3-4 år med ständigt plugg? Tänk om någon kunde tala om för mig att det här ska du jobba med och det här passar du som. Så enkelt allt skulle bli! Men tyvär är det ju inte så i det verkliga livet. Det är bara jag som kan avgöra vad jag kan, vill och känner för. Men jag har fortfarande ett halvår på mig att tänka, hoppas jag. För något jobb att få tag på är inte så enkelt i dessa hårda tider.....

1 kommentar:

  1. jag gick en KY-utbildning på 2 år och de är mer praktiska än högskoleutbildningar och kortare vilket är bra om man som du har mycket annat. så KY kanske vore nåt att kolla upp för dig?

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!