tisdag 14 november 2017

Nyfriserad!

Åh herreguuud! Jag har ju precis glömt att visa mitt hår som jag var och fixade i onsdags förra veckan!
Jag kan inte riktigt minnas när jag sist var hos en riktig frisör? Säkert 7 år sedan sist... Typ min förre detta svägerska och min pappa har klippt mej hemma.... Sånt är jag så jädrans snål på till mej själv.. Sånt unnar jag mej inte.. Men kläder och annat krimskrams, ja då tänker jag inte efter en sekund.. Dumheter egentligen;-) Och färgat har jag gjort sedans urminnes tider själv... Ja nu måste jag färga det så ofta pga av alla jäkla gråa strån som fullkomligt exploderar på huvudet. Vet inte vems fel det är? Dåliga gener eller familjens? Ha ha!;-)
Men så har jag funderat ett tag på att bli lite ljusare i håret och sånt ger jag mej inte på själv hemma.. Nä någon måtta får det allt vara med dumheterna!;-)
  Mitt hår växer ju som ogräs och håret nådde nästan ner till rumpan! Jag har varit galet sugen på att klippa det axelkort ett tag och ljusa ner det... Jo men visst är det fint med mörkt! Men lite förändring är det dags för kände jag! Man måste ju få piffa till sig mitt i detta mörker som råder som man i alla fall kan få känna sig en gnutta snyggare!
 Lyxen att slå sig ner i stolen hos Stina, frisören (HÄR hittar ni henne! Grymt duktig!!) och få bli ompysslad, kaffe och kaka! Ja, där och då lovade jag mej själv att unna mej frisörbeskk sååå mycket oftare! Ja alltså kanske inte pga av fikat, men lyxen! Löövlie!
 Hatar mörkret för det blir ingen rättvis bild på hur färgen ser ut. Åh herregud det går ju inte... Lite kortare (NÄ jag vågade mej inte på axelkort.. Måste nog ta de steget lite succesivt;-)) och en balayage färgning! Ja så heter det tror jag! När man "målar" slingor på fri hand! Det blev så galet snyggt! Och dessa fantastiska lockar som de gör! Jag älskar det! Önskade jag hade sånt glammigt hår jämt!;-)
 På lunchen dagen efter kunde jag ta i dagsljus! Ni ser, lite ljusare och så snyggt! Älskar färgen! Men japp, jag är sugen på att ta det ännu ett steg ljusare och så även på huvudet! Där behöll vi min mörka färg!
På fredagskvällen när vi skulle ut till mamma på kalas så tänkte jag i mitt stilla sinne när de glammiga lockarna hade gett sig av från mitt spikraka hår.. Hur svårt kan det vara att göra dessa ljuvligt snygga lockar? JOOO, det ÄR skitsvårt! Jag lyckas inte! Det blir som om jag fastnat i locktången och det ser sönderbränt och sött ut! Som en jäkla babydolly.. Så vill jag inte se ut... På riktigt! Jag vill verkligen gå en kurs i hur man gör snygga glamourlockar!!
I 4(!!) timmar satt jag i frisörstolen och fixade mitt hår! Japp, det var ju lite hår att få färg i om man säger så;-) Och JA, vi tjattrade ganska mycket också... Vilken härlig människa alltså! Så vill man ha snygg frisyr och färg så kan jag verkligen rekommendera Stina på salong nr 10! Jag vet att hon är fullbokad, men det är såå väl värt att vänta på att få en tid hos henne!!

1 kommentar:

  1. Gaaalet snyggt!! Och visst är det underbar lyx med några timmar hos frisören.
    Kram J

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!