lördag 9 maj 2009

Om man får bestämma själv.....


Igår var vi i stan och shoppade lite. Douglas fick fria händer och handla vad han ville för kläder. Han älskar verkligen färg och valde ett par röda snygga byxor. Risken är att han kommer att bo i dom hela sommaren...
Han fick syn på ett snyggt guld halsband med en skalbagge på och så ville han så gärna ha ett läppstift. Men jag fick honom till att bara köpa ett hello kitty läppglans! Och så kom vi då till skor. Jag själv höll på att prova ut några så jag bad honom att gå själv och titta på vilka skor han ville ha. Han kom tillbaks med ett par rosa ballerina skor med lite glitter på precis i hans storlek! Jag kan ju säga att det inte var en enkel match att få honom till att byta dom skorna till gympa dojjor. Han grät floder i affären och han ville så gärna ha dom där fina flickskorna. Guuud vad det är svårt. Hur ska man göra egentligen? Till slut sa vi att om vi köper dom rosa skorna så så kommer barnen på dagis att reta honom... Ja vet inte om det är fel eller inte. Men nu är han iallafall mycket nöjd med de andra skorna.
Till mej själv köpte jag också lite grejer och Alfred fick en ny söt liten sommardress!§


Egentligen skulle vi till stan för att köpa rosor till vår trädgård. Men det blev en hel dela annat istället...
Jag måste ju få roa mej lite nu när Jonas är och roar sig en hel helg! Jag saknar honom jättemycket! Bara för att han inte är hemma nu så har jag helt plötsligt inte fått några rutiner här hemma. Ingen mat i kylskåpet, det ser ut som ett bombnerslag här hemma. Tvätten ligger överallt. Nä nu måste jag rycka upp mej lite.....

1 kommentar:

  1. hahahah guuud vad jag skrattar! hoppas nemo blir så rolig som douglas. glitterskor och läppstift..:)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!